Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
Fake Smile


Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome



Sekayu WaterFalling Down - Falling Down - Falling Down
Thursday 5 July 2012 | 23:53 | 0 comments











Assalamualaikum . . .
Hye ! So, how are you today ? I'm fine, thank you. Haha. Sorry, saya tak betul siked hari ni. *tipu je*
Okay, takpe. Biarkan rasa menggila ini berlalu. Sebenarnya, Jumaat lepas saya dengan family pegi jalan-jalan kat Terengganu. Yupt ! Terengganu je. Tak pegi jauh-jauh sebab ayah takleh bawak kete lama. Setakat dua tiga jam boleh lah. It's okay ! Sekurang-kurangnya ayah bawak juga saya dengan adik pegi jalan-jalan masa cuti walaupun kat negeri sendiri. Boleh jugak hilangkan streessss masa belajar. Saya pun tak jangka ayah nak pegi mandi air terjun, tup tup pagi tu ma saya kejut saya suruh bangun. Saya kabo lah 'hari ni kan dok sekoloh'. Rupa-rupanya nak g Ganu. Haha. Saya pun cepat-cepat bangun then mandi. Tak sabar-sabar. Dalam pukul 9.30 pagi kami bertolak. Sampai kat kat Al-Muktafi Billah Shah dalam pukul 11.00 pagi. Ayah ajak makan dulu sebab tak sempat sarapan kat umah. So, kami pegi makan kejap. Saya pilih lauk ikan sardin, telur masin, sayur kubis pastu air limau nipis. Simple je kan? Yang lain pun sama. Tapi adik saya sorang je makan burung puyuh goreng + tembikai. Badan kurus je tapi makan mengalahkan badang ! Ahaa :D       
Lepas je makan, kami pun teruskan perjalanan straight terus ke Sekayu. Dalam pukul 1.00 petang, kami sampai kat Bandar Kuala Berang. Ma ajak ayah shopping kejap. Sebenarnye bukan sekejap, dalam sejam jugak lah lepak kat situ. Mood ayah okay takpe lah, kalu mood die tak okay,jangan harap boleh shopping lama-lama. Dalam pukul 2.00 petang, kami dah masuk kawasan perkampungan macam-macam kampung. *ayat serupa keling* Ahaha. Okay, dah sampai. Kami daftar nama *saya tulis nama ayah je*, berapa orang semua, datang dengan apa, and sob sob sob. K, stop ! Lepas tu, pegi tukar baju. Punya lah ramai orang ! Campur sekali dengan budak sekolah buat kem, orang berkhemah, hari keluarganya lagi. Ahh ! Nak mandi kat mana semua tempat penuh ! Terpaksa lah naik atas lagi. Sampai je kat atas, tengok orang kurang, ayah ajak berenti. Ayah semput! Bukan ayah je, saya, adik, ngan ma pun sama. Jadi, kami decide nak mandi kat sini je. Lagipun, tak leh dah nak naik lagi sebab ada tali "NO ENTRY". Kawasan larangan lah tu. Tapi saya tengok ada je budak laki panjat batu-batu nak naik kat atas. Degil punya budak ! Saje je nak menempah maut. Nauzubillah ! Kay, lepas makan untuk kali yang kedua, adik pun mandi. Dia rasmi dulu. Lepas tu, ayah dengan ma. Saya? Sorry, saya tak mandi pun. Sebab, takdak mood dan ABC. Jadi, saya just jadi penonton rasmi dan tukang ambik gambar je lah. Selalu kalu g Sekayu, tak pernah saya tak mandi. Maybe sebab tertentu kot. K, takpe lah.